WYCIECZKA DO LONDYNU UCZNIÓW Z ZSZ W WĄBRZEŹNIE

Backingham Palace

W dniach 20-25.08.20148r. odbył się wyjazd do Londynu, który został zorganizowany przez Panią Elżbietę Piątek oraz Pana Wojciecha Trzcińskiego .

Pierwszego dnia odwiedziliśmy dzielnicę Greenwich, gdzie mogliśmy podziwiać piękną panoramę całego miasta. Atrakcją podczas spacerów, po tamtejszych parkowych trawnikach, było towarzystwo niezliczonych wiewiórek. W obserwatorium astronomicznym Greenwich mieliśmy okazję stanąć   na dwóch półkulach jednocześnie, ponieważ to tam właśnie znajduje się słynny południk zerowy. Następnie udaliśmy się do Muzeum Brytyjskiego – jednego z największych na świecie muzeów historii starożytnej. W muzeum naszej uwadze nie uszły rzeźby z ateńskiego Partenonu, słynny kamień z Rosetty, za pomocą którego można było rozszyfrować egipskie hieroglify. Podziwialiśmy kolekcję Steina z Azji Środkowej ( artefakty jedwabnego szlaku oraz z Groty Tysiąca Buddów ), egipskie mumie itp.

Po południu zwiedziliśmy niesamowite miejsce – Muzeum figur woskowych Madam Tussaund i tam właśnie   mieliśmy możliwość zrobić sobie zdjęcia z ulubionymi aktorami, piosenkarzami lub bohaterem z kreskówek . Nie mogło także zabraknąć podróży czerwonym piętrowym autobusem, którym zwiedzaliśmy dzielnice Londynu w drodze do naszego hotelu.

W kolejnych dniach mieliśmy przyjemność uczestniczyć w uroczystej zmianie warty pod Pałacem Buckingham, podziwialiśmy także piękno Parku Jakuba, skąd dotarliśmy do Opactwa Westerminskiego, a później do Gmachu Parlamentu. Najbardziej rozpoznawalny obiekt Londynu czyli Big Ben był niestety ukryty pod siatką rusztowań, gdyż właśnie trwa jego renowacja .

Trudno ….zobaczymy go w całości w przyszłości. Przechadzając się ulicą Downing Street. mogliśmy również podziwiać straż konną przed siedzibą premiera.

Zwiedziliśmy także Galerie Narodową, w której zobaczyliśmy najsłynniejsze z dzieł „ Słoneczniki” Van Gogha czy Leonarda da Vinci – Madonnę wśród skał . Odwiedziliśmy też dzielnicę chińską – China Town oraz dzielnicę Soho. Na ulicy Oxford Street mogliśmy zrobić zakupy w dziesiątkach arabskich sklepów oraz w popularnym Primarku.

W trakcie zwiedzania Londynu nie mogliśmy pominąć słynnego peronu 9 ¾ z filmu ,,Harry Potter”, przy którym robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

W ostatnim dniu mieliśmy do wyboru zwiedzanie Muzeum Wzornictwa , Muzeum Historii Naturalnej lub Muzeum Techniki. Większość jednak wybrała Muzeum Historii Naturalnej , gdzie można było zobaczyć między innymi szkielety dinozaurów i poczuć się trochę jak w filmie ,,Noc w Muzeum” – ponieważ to tu również ten film był nagrywany.

Zobaczyliśmy również starą twierdzę z XI w. czyli Tower of London oraz Bridge Tower oraz Katedrę św. Pawła . Na koniec przeszliśmy wzdłuż Tamizy aż do samego London Eye – nazywanego również Kołem Milenijnym, sięgającym 135m, a z którego można podziwiać panoramę Londynu.

Dzięki temu wyjazdowi przeżyliśmy niesamowitą przygodę, zobaczyliśmy piękne, urzekające widoki, miejsca oraz budowle.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy naszym nauczycielom, bez których ten wyjazd by nie został zrealizowany.

Uczniowie Technikum ZSZ w Wąbrzeźnie – Sandra Pabian oraz Natalia Palcowska.

GALERIA ZDJĘĆ

Drugie Życie

MEDIA

LICZNIK ODWIEDZIN

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter